همانطور که میدانید انتخابی مناسب برای طراحی غرفه نمایشگاهی کاری سخت و انتخابی دشوار برای برند ها و شرکت ها میباشد از این رو در این مقاله قصد داریم نکاتی را در زمینه طراحی غرفه نمایشگاهی را بیان کنیم
که به شما در زمینه طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهیی کمک کند تا بتوانید حضوری چشمگیر در نمایشگاه ها داشته باشید و با درخشش غرفه خود در نمایشگاه سیل عظیمی از مخاطبین را به خود جلب کنید در طراحی غرفه نمایشگاه بهترین انتخاب را داشته باشید و شما را با اصول طراحی غرفه نمایشگاهیآشنا خواهیم کرد همانطور که میدانید نمایشگاه مکانی است که صاحبان کالا و خدمات، مشتریان بالقوه و بالفعل، شرکت و مؤسسات رقیب، همه و همه در یک محل مشخص کنار یکدیگر قرار می گیرند.
هر یک سعی دارند با استراتژی های تبلیغاتی خود و طراحی غرفه نمایشگاهی عالی اهداف از پیش تعیین شده خود را پیش ببرند (و البته عموما برانند تا ساخت غرفه نمایشگاهی خود را با بهترین کیفیت و پایین ترین قیمت انجام دهند)و با برنا مه ریزی مناسب به موفقیت دست یابند.یک سری از شرکت ها به جهت برندینگ (Branding and Awareness) و برخی دیگر از شرکت ها برای افزایش فروش بیشتر (Promotion) در نمایشگاه های بین المللی حضور می یابند، به همین خاطر داشتن اطلاعات کافی در مورد اصول طراحی غرفه نمایشگاه بسیار اهمیت دارد .
اصول و قواعد اولیه غرفه سازی و ساخت غرفه نمایشگاهی
اصول طراحی و ساخت غرفه نمایشگاهی در نمایشگاه های بین المللی ایران به دو گروه تقسیم می شود: 1- گروهی از نمایشگاه هایی که در کار یک سیمینار برگزار می شوند و معمولا خیلی مقررات ندارند و در ضمن ساخت و سازی به آن شکل نیز ندارند. از ویژگیهای اصلی این گونه طراحی غرفه نمایشگاه این است که سریع برپا می شوند و سریع نیز جمع می شوند و اگر در مکان خاص نباشد، خیلی هم در رفت و آمد های کاری دچار سردرگمی نمی شوید.
2- نمایشگاه هایی که در محل دائمی نمایشگاهی برگزار می شوند و قبل از هر کاری باید کاملا با فضای نمایشگاه آشنایی و آگاهی پیدا نمود، چون شناخت فضای نمایشگاه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و اتفاقات و جریان هایی که در مسیر کار شما به وجود خواهد آمد، قطعا در قیمت تمام شده غرفه ها تاثیر به سزایی خواهد داشت.
مختصری از نقش طراحی غرفه نمایشگاه در بازاریابی
نمایشگاه های بین المللی به عنوان یکی از بهترین روش های تبلیغات در بازاریابی صنعتی می تواند با گرد هم آوردن فروشندگان، خریداران و تولید کنندگان نقش به سزایی ایفا نماید.
حضور شرکت ها در یک مکان و نمایش مستقیم و سه بعدی و نمایش دادن خدمات و محصولات آنان، آشکار سازی و کشف عناصر موثر حتی عوامل مخفی خرید مانند مدیران و مهندسان و مرتفع سازی اهداف فروش، غیرفروش و برجسته کردن نقاط قوت و ضعف محصولات و خدمات شرکت ها، نقش به سزایی دارد و می تواند اهرم مناسبی در جهت بازاریابی محصولات شرکت ها احراز نماید.
مقدمه ایی در طراحی غرفه نمایشگاه
قبل از اینکه بخواهیم درباره اصول طراحی غرفه نمایشگاه صحبت کنیم مقدمه ای کوتاه درباره طراحی غرفه نمایشگاه به شما عزیزان ارائه می کنیم. غرفه در واقع مکانی برای نمایش یا مکانی برای فروش کالا و ارایه خدمات است.
غرفه سازی نمایشگاه ، اصولا الگویی از کار شرکت کننده است، هر چه حرفه ای تر در طراحی و چینش آن با توجه به اهدف شرکت عمل گردد به همان نسبت نیز، واقعیت شرکت بهتر منعکس می شود. باید به طرقی طراحی، ساخته، چینش و اداره شود که فلسفه وجودی و موضوع فعالیت شرکت را به نمایش بگذارد و جذابیت های دیداری نیز داشته باشد.
در طراحی غرفه نمایشگاه، فقط توجه به زیبایی نباید صورت گیرد زیرا یک غرفه اثر هنری نیست. در طراحی غرفه ها نباید فقط به یک بعد توجه شود بلکه یک غرفه، قبل از هر چیز محلی برای معرفی شخصیت شرکت و پیشبرد اهداف شرکت می باشد.