مبلمان اداری استاندارد، مبلمانی است که کمترین فشار و تنش را بر بدن تحمیل کند و اگر نواحی اطراف بدن را به 4 ناحیه تقسیم کنیم. 

به گفته متخصصین ارگونومی با شناخت این نواحی و ابعاد آنتروپومتری کاربران و بکار بردن اصول ارگونومی، با درک اصولي از تعامل بين انسان و عناصر ديگر سيستم، به عنوان مهندسين عوامل انساني براي سلامتي و بهبود شرايط انسان راه حل ارائه مي دهند.مبلمان اداری شامل کلیه لوازم و تجهیزاتی می شود که در چیدمان اداری و طراحی دکوراسیون اداری یک فضای اداری مورد استفاده قرار می گیرد.  مهمترین بخشی که در مبلمان اداری مورد استفاده قرار می گیرد ، میزهای اداری است .اصلی ترین هزینه و مهم ترین انتخاب ها در چیدمان یک محیط اداری مناسب ، انتخاب صحیح میز مدیریتی ، میز کارمندی ، میز کنفرانس و میز منشی است .انتخاب میزهایی که علاوه بر زیبایی ، هزینه منطقی و کیفیت مناسب ، کاربرد خوبی هم داشته باشند از مهم ترین نکات انتخاب میز وصندلی اداری است . پس از انتخاب میز اداری اولویت بعدی با صندلی اداری است . انتخاب کتابخانه و کمدهای زونکن مناسب که حجم بالایی از اوراق اداری را نگه داری نمایند موضوع پر اهمیتی است  .